Monday, November 2, 2009

~ChaChaChaTarkuCha...

Ishh pe tajuk neh..entah labu..tp mmg hati neh tgh bertarakucha-cha pun...
byk benda yg nak kena pikir sekarg neh. Cam org kata la tanggungjawab semakin besar bila umur pun semakin meningkat.. Wahhh penuh Idealism cara aku bercakap neh. Hahah..pdahal habuk pun tarak!!!!







Semalam chat dgn seorg kawan kat YM. ooo rupa2nya dia pun ada masalah cam aku gak yakni..org selalu tanya BILA NAK KAWEN??...ishhh buhsan..Seyyess...aku katakan lagi SEYYESS...





Mmg mula-mula nak 'make dont' know' cam mak selalu cakap..tapi bila dah selalu sgt...sampai ada satu tahap aku dah malas giler nak lepak ngan kawan2 yg stock makcik2 yg keypoh anak dara depa tak kawen2.





Hello....sapa tamao kawen???Sapa tamao ada family???ada Suami di sisi dan ada anak2 yg cumell2 (OKE-oke aku dah start berimaginasi!! (*_@))




Cuba cakap???sapa yg tanak????















Sepatutnya mereka tuh patut la bersyukur sebab diberikan rezeki oleh Allah serta temui jodoh awal tapi DEPA juga kena juga pikir...mungkin rezeki aku ke arah tuh belom sampai lg sebaliknya rezeki lain yg berganda...





Contohnya, Alhamdullilah...berkat tak temu jodoh lg ni la yg aku bley sambung masters. Cam kawan2 yg asik complaint je tuh appa pun tarak. Ishh bukan nak berbangga la..tapi dari sudut lain aku bersyukur sebab dlm keadaaan sekrg ni aku tak perlu nak pikirkan hal 'lain2' selain diri seniri, mak abah, keluarga n kerja. Maksudnya tuh beban kurang la sikit berbanding kalo dah berkeluarga.





Ok-ok makcik punya emosi dah tak terkawal neh. Baik stop dlu. hehhe...

3 comments:

Alinlai said...

aha lepak je...nanti2 ada le tu, :) kalau kawin sebab nak kurangkan cakap2 orang pun buang karan gak... nnt dah kawin dok tanya plak...bila nak ada baby, dah ada baby dok komplen plak...ohhh ikut muka hang ehhh muka pak depa ehhh muka tom cruise ... lepas tu tanya plak bila nak ada baby lagi ... dan lagi dan lagi .... ha ha ha... layaaannnnnnnnnnnnnnnnnn

Nine said...

=p

neh musti org suka dok komplen muka BimBam kan?! ayo...dah anak Lyn ngan Latif dah sah2 la muka PaMa plus sedikit muka mak2 sedara neh..hahhaa Betoikan k.Lyn?! haru sungguh la jd org keypoh neh kan...nasib kita tak camtu..hihihi..

Alinlai said...

pika,
ke ke ke tadak le... saja je nak bising2... jgn dilayan je semua tu buat dekkk je mesti rasa ceria mcm tgk astro ceria kwang3...