Wednesday, July 1, 2009

~BUSY

"I'm very busy…"
"My life is a whirl of activities… I'm tired."
"I'm too busy, I have no time…"

('',) banyaknya alasan yg aku boleh bagi pada kawan-kawan bila mereka ajak keluar atau lepak pada hari kerjakan??....

Tapi to be honest..memang aku terlalu busy and i called the most busiest day ever sepanjang minggu lepas termasuk minggu neh. Huh...mcm tak percayakan??..
Tp bukan pretend busy atas alasan nak tunjuk pada semua org yg aku neh RAJIN atau nak AMPU bos ok..ahhaha...

I guess semua org may accept the reason of busy bekerja TAPI satu je yg not ONLY me... malah semua org BENCI pada org yg BUSY BODY.

hurmmm... there's a story behind this eight characters word. Memang unique the combination of BUSY+BODY but the truth is...ANNOYED!!...

CASE #1:

Adalahkan seorang hamba Allah neh yg pada dasarnya aku tak kenal lgsg dia. Bertegur sapa jgn harap la..ntah tak pasal2 dia sibuk2 nak amik tau hal aku. Bertanyakan itu ini kepada kwn dia pasai aku termasuk...termasuk mempertikaikan dress-up aku top-to-toe.
MASALAHNYA aku neh takde pakai menjolok mata mahaupon yg bisa membuatkan jantung laki2 kat sini gugur jatuh ke lantai. Lepas tu pulak every morning before going to the office aku kena screening test dulu (bukan nak belakon kay) tp tgk kot2 baju yg aku pakai tuh tak sesuai p office.

See how I am so concern about my image????....

CASE #2:

Last week afterwork lepak la ngan 'Nok' kat Putrajaya. Dah lama bangat tak ketemu si cantek neh (Cantek ker jantan jadi pompuan??? heheh). Ok la Nok treated me MC Chicken MCD dgn my fav ice-cream Haagen..THANX nok I LEBIU..hehehe..
Kami lepak kat depan masjid Putrajaya. Memang port tuh tak clear la kan.Yg nak diceritakan perihal 'busy body' neh ialah...
Adalah dua mamat neh dgn sorang awek tetiba sound Nok dgn kata camneh, "Eiii terlentok-lentok..terlentok-lentok..GELI aku tgk. Ada awek pulak tuh. Bley tahan,"...
tak cukup dgn tuh POMPUAN yg ala-ala B*TCH neh turut menambah.. "Baik-baik, Pondan pon bernafsu tau."...

Hey B*tch...what a big deal about that??...ada aku KESAH..Ringan je neh nak sepak minah tuh tapi Nok la konon-konon tamau controversy..adeiii tau la ko tuh artis Nok. heheh

So moral of the story kat sini SILA JANGAN JAGA TEPI KAIN ORANG..
kerana kita sendiri pun bukan PERFECT...

SEKIAN TERIMA KASIH (marah ke neh semua highlighted???) :)



4 comments:

Alinlai said...

he he he...sabaq sabaq... bo layan je, layan kalu tensi ;)

Nine said...

Hehe...btol2..Pika 200% setuju. Janji hati senang...zasss..
Heheh semlm p borong tudung @ Ariani bersama "Mama" hahah...
Tudung baru pika..tudung baru Pika..
(Ganti dgn ayat MOBIL BARU MAMA..BOBIL BARU MAMA!!~)

Alinlai said...

wah... sakan tu bagus2... nnt kalau jumpa azlina nak pass apa2 tu sila le kwang2 jimat dah duit postage ;)

Nine said...

Ok2...Bisa dong!!!...
Bila dia nak balik sana?Boley je..
List nak apa hahah..Mintak kat MAMA..huhu...