Tuesday, June 23, 2009

~Kurang Hajar!!!

.... Nak start entri neh dgn dam dam di dam dam da di dam dam... (Ikut lenggok lagu Rihanna ye.hikhik.)

Tengok je jam tepat kul5.30pm td aku dengan jayanya dah siap packed barang..apa lagi mahu pulang si paku geylang la. hikhik...Lately asek pulang lewat je. Mata pown dah ada eye-bag. Aduss...kena cepat2 recover neh kang jatuh saham..heheh (masalahnyer CANTIK ke??? - TAPI KALAU ADA YANG KATA cantek sila angkat KAKI =p)

Dah..jgn nak overlap kay!!~....
Actually aku nak bercerita satu kejadian yang berlaku depan mata kepala aku time lunch td. (Ala kira-kira pukul1.10 ptg waktu tempatan =p )
Neh perihal rumahtangga la..TAPI si polan bin si polan neh bukannya CHRIS BROWN mahuppon RIHANNA. Aku nak jgk bercite dan share kepada sapa yg baca blog neh (tu pon kalo ada la!!~)

Kejadian neh berlaku kat KFC, Equine. (ala yg kat Petronas tuh)...
Aku memang lapar tahap "GABAN" time tuh. Dah keluar cahaya hijau BLINK2 dah neh gayanya aku neh. heheh...Lepas parking je MIMI kat betoi-betoi depan pintu masuk KFC, terus rasa sedikit lega. Pastuh mara ke kaunter lalu mengorder snake plate original bersama air PEPSI. huh..

"Adik semua seploh hengget tujuh ploh lima sen ye," kata Akak yg amik order tuh. Aku pon bayar sambil tersenyum riang..(yeay yeay nak mkn!!!) dan duduk kat tepi cermin yg boley nampak MIMI drpd dlm.

TIBA-tiba....kedebummmmm (BUKAN BUNYI ala meriam buluh yg AKU ngan Mat Enan&Gang cuba2 nak main time raya satu ketika dlo ya..!!) Ada sorang Mamat neh tetiba naik hangin dgn Wife dan anak dia yg baru umo dlm lingkungan 2thn. Maka bergolek-golek la ayam kat lantai manakala mashed potate dan bun turut terkelepek jatuh atas lantai.

Aku tertgk la...insiden neh berlaku apabila wife dia tercubit sket ayam dlm pinggan yg dia tgh mkn. [Yg hairan tuh nape dia order satu??...tak cukup duit ker???ishhh....]
Dengan tak bagi salam dlu mamat neh terus jerit...

"Kau neh mmg gampang laa....kasi potong jer. P**i M** tol bla..bla..bla," kata Mamat yg stock muka Mat Rempit neh mengherdik isterinya walaupon aku dgr si isteri tuh dah ckp sori tak sengaja Bang!!..[abang siot!!~] berkali-kali.

Aku yg td kebulur nak mamposss neh terus tersentap pasai kuat kotttt mamat neh jerit!!.. Mula-mula aku ingatkan tamau la jadi 'Mami Jarum' tp memandangkan tak ley tahan DOWH dgr mamat neh memaki hamun wife dia so, aku pon turut menyibuk amik tau hal umahtangga org.

The most 'sadis' part tuh mamat neh dgn takde perasaan tengking lg wife dia dgn kata camne, "Oii sun*al, sedar diri tuh sket ek..ko ngan anak ko neh nyusahkan idup aku je.Mampos lg baek...bla..bla..," ayat cam copy&paste cite SEMBILU [Citt bley blah!!..eii rasa nak terajang dan LARI je!!!].

Kenapa nak terajang??..ye la geram kot maki-maki pompuan. Memang keparat habiss la. kot ye tak puasati pun takkan tak bley cakap elok-elok DOWH (gaya DOWH tuh cuba sebut ala2 BOHSIA..sedap jgkkan bunyi.hehehhhe).
Kenapa pulak lari NINA??...hehhe ye la aku ngan mamat tuh kat bahu dia je (tuh pun congak) dibuatnya aku terajang dan tunggu..ishhh mati neh dikerjakan. HUHU....

Demi tamau mengaibkan wanita malang tersebut kerana bersuami JANTAN keparat itu, aku pun cepat2 angkat kaki walaopon ayam ada seketol lagi dlm plate. Masuk je dlm keta aku perhatikan lagi pasangan tuh. Tetiba terpikir, apa mamat neh GILER kew??..tak malu kat org kew melalak kat tmpt awam??..yg ko maki hamun tuh bini ko jgk...dia neh takde perasaan kew??..asal la wife dia neh nak kat laki cenggini..dia tuh kalo touch-up FASHA SANDHA pon kalah!!.. [haishh byk pulak yg terpikir. Tp aku rasa org2 yg duduk dlm KFC tuh pon akan terpikir benda yg sama]

Tapi bila dipikir-pikirkan balik...kalo dah depan org pon dia suka-suki je maki-hamun wife dia..eiii kat rumah sure tangan kaki semua naik kan??...ishhh Nauzubillah. tatutnyer!!!!!...

So, sampai je opis td aku terus solat. Mohon kepada Allah supaya selamatkan la wanita itu dgn anak dia. tak lupa jgk aku mintak supaya perkara camtuh dijauhkan drpd aku maupun ahli keluarga aku ataupun sahabat-handai. AMIN.

So di harap paparan di atas sedikit sebanyak memberikan pengajaran. (Cam ayat pengacara Nona kan??..sorry Fizah aku cilok sket ayat ko)
Apa pengajaran yg kita dapat???
  • Bagi yang belom berumahtangga cam aku neh..cari,cari,carilah...pasangan hidup betul-betul oo kawan. bahgia berseri rumhtangga aman harmoni. (ewahhh teringat lak lagu RABBANI yg selalu Julie nyanyi kat aku. Heheh Minah neh budak PI ok!!)
  • Yang dah berumahtangga tu terutama isteri, jangan bagi muka sangat kat suami. Atau dengan kata lain jangan terlalu takut dgn suami anda. TAPI jgn pula menderhaka atau QC eiii BERDOSA ye!!.. (cakap cam dah kawen AHAKSS)
  • Suami jgk kena la INGAT, ISTERI dan anak2 itu adalah amanah Allah. Time lafaz ijab kabul lagi dah janji nak menjaga amanah Allah neh dengan penuh tanggungjawab. tapi neh pe kes???...
JADI, RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL..

6 comments:

Alinlai said...

isk...mmg hampeh la mamat tu, gilo dok maki dpn2 org... blkg kalu mmg sahih le wife dia kena lg teruk tu... gila la tu. Mcm nk sekeh je kan org mcm tu.

Nine said...

A'ah la k.Lyn...
Pika mmg dah menyirap dah sgt tp apakan daya... (",)
Ishh..Nauzubillah kan dpt org camtuh..
Mmg dia layan wife dia cam hanjing sgt...

Alinlai said...

tak jumpa mat rempit tu lagi? ke ke ke....

Nine said...

Tak..tapi la neh asik jupe org2 PELIK je...agaknya dunia makin ramai org pelik kot!!~
Hehe...kanak2 JGN jd pelik tau XOXO

Alinlai said...

ha ha ha contoh pelik??? pelik ni kwang3...

Nine said...

Contohnya dalam entry terbaru Pika. Agegege...Kanak-kanak tak pelik kerana mereka Soooo Adorable (cett...tenyum2 BIM ngan BAM neh)..hehhe