Saturday, June 20, 2009

~Abah..

You're my everything
The sun that shines above you makes the blue bird sing
The stars that twinkle way up in the sky

When I kiss your lips
I feel the rolling thunder to my finger tips
And all the while my head in a spin
Deep with in I love you

You're my everything and nothing
Really matters but the love you bring
You're my everything
To see you in the morning with those big brown eyes
You're my everything
Forever and the day
I need you close to me
You're my everything
You never have to worry never fear
For I am near when I hold you tight
there's nothing that can harm you in the lonely night
I'll come to you and keep you safe and warm
Yes, so strong my love
You're my everything
I live upon the land and see the sky above
I'll swim within oceans sweet and warm
There's no storm my love

Selalunya lyric lagu kat atas tuh org akan nyanyi on Valentine's Day...tp tiap kali aku nyanyi lagu ni yg pasti melekat dlm otak aku ialah seorang lelaki yg paling KACAK sekaligus IDOLA aku iaitu ABAH. [He's my inspiration]...


Abah....
I couldn't say in words...byk sgt yg spes
el pasai Abah. Tp sebagai anak plg kecik+plg close+plg manja [sampaikan sekrg pon Abah still called me Adik walopon dah tua gajah!!~ heheh] akulah yg plg terselamat drpd kena pukul atau marah dgn Ma'. ..

Pernah sekali Ma' naik antu ngan aku pasai kes pecahkan pasu bunga besar yg baru dia beli kat Lunas time main bola ngan Mat Enan [childhood's fren] escape drpd p mengaji umah Pak Teh atas alasan malas. APA lagi...memang sampai lubang cacing la dia cari aku. Aku time tuh lari 'menyelamatkan' diri kat umah unty Cina dkt umah kami tu. Dia siap bg kami main kat loteng umah dia lg..[pasai taktau yg aku neh dah buat salah] hehee...
MEMANG mati la aku..Siap kena seret sambil pulas telinga lg tau..rasa cam telinga nak putus dah time tuh!!Ish...mmg garang Ma' aku neh. [Adakah ini satu kes penderaan??hehehhe]

TAPI....nasib baik aku diselamatkan oleh Superhero..ABAH la sapa lg..hehhe nmpk je dia aku yg sedang meronta2 kena pulas telinga neh terus lari p peluk Abah. So tamatkla Seksaaan ;)

BERBALIK pada tajuk ABAH...seingat aku la. Kami adik-beradik tak pernah sesekalipon kena pukul ngan Abah bahkan jentik pon TIDAK!!!..tp sesekali Abah BELIAK je bijik mata dia..huh mencanak lari.hehhe..Abah mmg family man.Abah tak melepak kedai kopi. Abah akan bawak kami jln2 tiap2 kali cuti sekolah. Yg lagi spesel pasai Abah...Dia tau main beberapa jenis alat musik dan seorang peluki
s yg agak hebat. [Kami iaitu k.lyn, anne dan aku seniri akan mendptkan khidmat Abah utk subjek PS. Mmg kelasss lew..dpt A sokmo!!] hheeh betoi tak kakak2ku???....

OKla...lepas neh ada entri sambungan 'TRIBUTE to ABAH' sempena Father's Day. Kami adik beradik mungkin tak dpt nak balas semua kasih sayang, kemewahan yg Abah dah bagi pd Kami. Tp...Kami akan balas dgn CINTA yg tak pernah kurang walau sikit pun kat Abah...
Adik dan semua ahli keluarga termasuk anak
2 menantu dan cucu2 SAYANG Abah sampai bila-bila...

AS I Close my eyes... I stare in the dark...I could see you!!!....ABAH.

Happy Father Day to Tn Hj Hasan Md Akib


4 comments:

Alinlai said...

:) great one, if Abah get a chance to read this ... I'm sure he'll be touched [teyakkkk]...

he he he... aha mak was so garang... tapi la ni cool dah :)

Nine said...

Lately Abah mmg sensitive..plus talking about TWINS. Hahha...tuh betoi2 HEART to'wan tuh.
Emphh sure Abah dgn Mak banggakan ada anak2 cam kita semuakan??...

Alinlai said...

Pika,
he he he...musti musti ;) setuju 200% kwang3... iyelah, dia tgk budak2 ni sejak kuar hospital sampai umur 2 bulan... mana le tak rindu bangat. Dengan cucu2 lain pun dok teringat2...apa lagi cucu yang dia jaga ni... hu hu hu

Nine said...

Hehe...cane ngan rantai yg wan hadiah tuh??...Adik2 wan dah boley pakai ker??..ahahah lawak2 Bam nak pakai Rantai,baju kurung bagaiii...